پژوهش باید مسئله را به راهکار و ایده تبدیل کند


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، از انتخاب پژوهشگران برتر خبر داد و گفت: پژوهش باید مسئله را به راهکار و ایده تبدیل کند.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، علیرضا شغلی در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری اظهار کرد: انتخاب پژوهشگران برتر یکی از برنامه‌های مهم این هفته است و در این راستا اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در رشته‌های علوم فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، منایع‌طبیعی و دامپزشکی، هنر و علوم‌پزشکی انتخاب می‌شوند.


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان و دبیر علمی هفته پژوهش و فناوری با اشاره به اینکه کارکنان برگزیده پژوهشی نیز انتخاب می‌شوند، خاطرنشان کرد: 5 فناور برگزیده استان نیز به ستاد پژوهش و فناوری برای تجلیل اعلام می‌شوند.


وی خاطرنشان کرد: سال گذشته اولویت‌های پژوهش در سلامت دانشگاه تعین شد و هر پژوهشی که در دانشگاه انجام می‌شود، خلاصه آن روی سایت قرار می‌گیرد. پژوهش باید مسئله را به راهکار و ایده تبدیل کند و دانشگاه‌ها در کنار صنایع و مردم قرا گیرند.


در ادامه این نشست، رئیس بنیاد نخبگان و دبیر کمیته دانشجویی ضمن تأکید بر اهمیت موضوع پژوهش از برگزاری مراسم دانشجویان پژوهشگر و فناور برتر استان خبر داد و گفت: این کار با همکاری جهاددانشگاهی انجام می‌شود.


عباس رحیمی، اخلاق پژوهش، آسیب‌شناسی و عیب‌سنجی در این حوزه را مهم دانست و گفت: دانشجویان باید اطلاعات در حوزه منابع پژوهشی داشته باشند و نکات مهم در پژوهش در نشست‌های تخصصی به افراد آموزش داده شود.