کارآفرینی در دانشگاه:

رویکرد اکثر کشورهای جهان در دهه های اخیر به موضوع کارآفرینی و توسعه آن، موجب گردیده موجی از سیاستهای توسعه کارآفرینی در نیا ایجاد شود. کشورهای مختلف راه حلی را که در سه دهه گذشته برای فائق آمدن بر مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی به آن روی آورده اند ، توسعه فرهنگ کارآفرینی ، انجام حمایت های لازم از کارآفرینان ، ارائه آموزشهای مورد نیاز به آنان و انجام تحقیقات و پژوهشهای لازم در این زمینه بوده است . تامل در وضعیت اقتصادی و روند مراحل پیشرفت و توسعه در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه که به موضوع کارآفرینی توجه نموده اند ، نشانگر آن است که این کشورها توانسته اند به پیشرفت های چشمگیری در زمینه های مختلف اقتصادی و اجتماعی دست یابند و یا حداقل بحرانهای پیش آمده را به سلامت پشت سر گذاشته و بحرانهایی که وقوع آنها را در آینده پیش بینی می کردند را مهار نمایند . ازجمله این کشورها می توان به ایالات متحده ، کشورهای اتحادیه اروپایی ، کشورهای جنوب شرق آسیا ، برخی از کشورهای آمریکای لاتین و آفریقایی و اقیانوسیه را نام برد.

دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی در سال 1395 در این راستا دفتری به نام کارآفرینی برای دانشجویان این مرکز جهت ارائه خدمات مشاوره کارآفرینی و برگزاری کارگاه ها دایر نموده است که با ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های کارآفرینی، اشتغال زایی و برگزاری کارگاه هایی با محوریت کارآفرینی به دانشجویان و همشهریان خدمات ارزنده ای را ارئه می دهد.

خلاصه اهداف طرح توسعه کارآفرینی در دانشگاه

*توسعه دانش

*تبدیل یک ایده به  فعالیت پایدار

*کاریابی

*حقوقی

*بازاریابی و فروش

*مالی و سرمایه گذاری

*تهیه منابع سرمایه گذاری و هر خدمت دیگری که در ارتباط با کارافرینی می باشد

*توسعه و کسب و کار وکارآفرینی قابل تعریف باشد را شامل میشود

به طور خلاصه اهداف طرح توسعه کارآفرینی در دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی زنجان به شرح ذیل می باشد:

- ترویج روحیه و فرهنگ کارآفرینی و ارتقاء شناخت جامعه دانشگاهی نسبت به کارآفرینی، کارآفرینان و نقش آنان در رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و رفاه.

- ترغیب و جذب جامعه دانشگاهی به دوره های آموزش کارآفرینی.

- گسترش تحقیقات تفصیلی در خصوص کارآفرینان، پروژه های کارآفرینی، محیط و فضای کارآفرینان و سایر زمینه های مرتبط با توجه به شرایط و مقتضیات ایران

-ارائه خدمات مشاوره کارآفرینی

-مشاوره حضوری در  دانشگاه

-برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه کار افرینی