از 18 سالگی وارد دانشگاه شدم. در رشته مدیریت هتلداری و جهانگردی تحصیل کردم. در20 سالگی به خودم قول دادم که در 25 سالگی به استقلال مالی برسم و در فروردین 86 -در آستانه 25 سالگی ام- موفق به اخذ مجوز دفتر خدمات مسافرتی از سازمان میراث فرهنگی- صنایع دستی و گردشگری شدم.
نگار کیهانفر که از جوان ترین مدیر در بین گردانندگان دفاتر خدمات مسافرتی در استان تهران است علت اصلی موفقیت اش را در سرمایه گذاری های به موقع می داند: «در زمان هایی مناسب سرمایه گذاری های کوچکی داشتم که از آن بهره برداری کردم. البته حمایت اولیه پدرم در موفقیت هایم بی تاثیرنبود اما بعدش خودم ادامه دادم. از ابتدای زندگی هم اعتقادی به این که فقط به داشته های پدرم تکیه کنم، نداشتم همیشه می خواستم مستقل باشم. »
کیهانفر درباره اولین تجربه کاری اش می گوید: «پس از اتمام تحصیل در دانشگاه کارم را با مجتمع گردشگری باری شروع کردم که از ابتدای راه اندازی هتل آنجا را عهده دار شدم. حدود دو سال در آنجا کار کردم اما بعد تصمیم گرفتم وارد حوزه آژانس های مسافرتی شوم. »
این مدیر جوان با اشاره به این که هدف اصلی اش از کار تورگردانی احیای فرهنگ گردشگری در بین جوانان است، ادامه می دهد: «می خواهم بر تورهای جوانان کار کنم چرا که به نیاز آنان در این باره اعتقاد دارم. در برپایی تورها همپای آنان لذت می برم. از طرفی می دانم که جوانان ما به یک نوع تور درمانی نیاز دارند اگرانرژی های شان به شناخت بیش تر از سرزمین شان سوق داده شود دیگر شاهد آمار دردناک و قابل توجه اعتیاد در بین آنان نخواهیم بود. »
کیهانفر در خصوص انتخاب رشته هتلداری برای ادامه تحصیل تاکید می کند: «می خواستم معماری بخوانم اما همان موقع پدرم سفری به هلند داشت از آن جا تماس گرفت و گفت کمی تامل کن، در این جا بسیار از آینده پررونق صنعت گردشگری شنیده ام در ایران هم بازار کار زیادی خواهد داشت. به تشویق او و مادرم که روحیه تنوع طلب مرا خوب می شناخت هتلداری را انتخاب کردم و از انتخابم راضی هستم. »
او می افزاید: «اگر کسی هدفمند در این رشته تحصیلی وارد شود نتیجه خوبی می گیرد. خیلی جای پیشرفت دارد. از طرفی تحصیل در این رشته نیاز به پیش دانشگاهی نداشت. » شیوه کار دفاتر خدمات مسافرتی در ایران با بسیاری از کشورهای گردشگرپذیر متفاوت است چراکه در کشور ما بیش ترین درآمد این گروه از فروش بلیت هواپیما تامین می شود تا ارایه خدمات به گردشگران به همین جهت هم دارای فضای کاری و رقابت فشرده ای هستند. از سوی دیگر بیش ترین کارهای بخش تورگردانی در دست دفاتر خدمات مسافرتی پرسابقه با مدیریت مردها می چرخد. کیهانفر در پاسخ به این که رقبایش چگونه با او برخورد می کنند، می گوید: «باید با مردانی رقابت کنم که دارای تجربه و سن بیش تری از من در عرصه تورگردانی هستند.
اوایل کارهم با شتاب زیادی در اجرای تورها پیش رفتم خیلی زود بعد پیغام هایی داشتم که می گفتند از شتاب کاری ام کم کنم. البته در بین دفاتر خدمات مسافرتی کشورمان رقابت ها خیلی سالم نیست آنان در برخی موارد با شکستن قیمت تورهایی که طرفدار بیش تری دارند مثل دوبی و ترکیه، رقبای ضعیف تر را به ورشکستگی می کشانند و به هیچ وجه بنا ندارم وارد این نوع رقابت شوم. بلکه با ارایه تورهای ویژه به مناطق جدید در کارم پیش خواهم رفت. »
این مدیر جوان در ادامه می گوید: «ترجیح می دهم با روش کاری متفاوتی حرکت کنم. دوست دارم اصل فرهنگ گردشگری را پیش بگیرم. بنابراین کارم را از دلالی و واسطه گری دور کردم. در ارایه بسته های سفر به مردم شناسی توجه ویژه ای دارم. البته یکی از پرسابقه ترین زنانی که در راهنمایی تور مهارت دارد در این خصوص به کمکم آمد. »
در بسیاری مواقع آژانس های مسافرتی در همکاری با سایرین اقدام به فروش تورهای آژانس یکدیگر می کنند، اما کیهانفر در انتخاب فروش تور به همکاران، جنسیت مدیر آژانس برایش مهم نیست و هر کسی که برنامه بهتری با خدمات مطلوب داشته باشد با او همکاری می کند.